Projekt: Ersatzneubau Bahnhofbrücke, Andermatt UR Bauherr: Einwohnergemeinde Andermatt Ingenieur: Baumann Hedinger Gasser AG, Altdorf UR Bauunternehmung: Gebr. Brun AG, Erstfeld Bauzeit: März 2017 – September 2017
Die alte Chrutacherbrücke auf der Strecke Schüpfheim– Flühli–Sörenberg war baufällig. Sie genügte den heutigen Ansprüchen bezüglich Tragfähigkeit, Breite und Linienführung nicht mehr und wurde durch einen Neubau ersetzt.
Technische Informationen
Der Neubau wurde ausgeführt als vorgespannte, monolithische Einfeld-Plattenbrücke mit 18.0 m Spannweite und einer Breite von 9.0 m.
Verwendetes Material
9 Stk. Verankerungen BBR VT CONA CMI 1206 Kat. b, Länge 19.30 m
Text und „Enter“ eingeben, um eine Suche zu starten.
Diese Webseite nutzt Cookies & Analytics. Wenn Du weiter auf dieser Seite bleibst, stimmst Du den Datenschutzbestimmungen zu. Ich stimme zu
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.